Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Daniel Kehlmann

Cirko Film

Belegondolt már abba, mennyit tudhatnak a szomszédai?

Daniel Brühl első önálló rendezése, a magyarul kicsit vésztjósló címet viselő Saját lifttel a pokolba (angolul Next Door, németül Nebenan) pontosan ezzel a gondolattal játszik el: tetszik vagy sem, az ablak nyitva van, sőt, át is látnak a körülöttünk élők, a rendelt csomagjaink pedig néha eggyel arrébb érkeznek meg, kíváncsi szemek és fülek pedig mindig vannak, és lesznek is.

Kult Bedő Iván

"Kehlmann úr, létezik jó terrorista?"

Természetesen nem. Bombát elhelyezni semmiképp sem lehet helyes. De a dráma lényege, hogy valódi konfliktusról szóljon. Szóval egy színdarabban a terroristának is meglehet a maga igaza – anélkül, hogy a való életben helyeselném a tettét. Így indul munkatársunk és Daniel Kehlmann német író beszélgetése. Aztán demokráciákon és háborúkon át eljutottak egészen az álhírekig.

Kult Szabó M. István

Médiakurva lett az endékás szervezőzseniből, de még így is szerethető

Véletlen-e, hogy egy rendező és egy színész azt a történetet dolgozza fel második közös filmükben, ami 12 évvel korábban, akkor íródott, amikor első munkájukkal egymást sikeressé tették? És lehetséges-e, hogy a festő, aki a hírnevét vakságának köszönhette, átverte a világot? Moziba került a Good Bye, Lenin! rendezőjének új filmje, az Én és Kaminski.